onsdag 5. mai 2010

Sommeren 2009 i hagen

Slenger meg med i konkurransen og viser fjorårets uteplassbilder!

Slik så det ut med en gang lysthusteltet vårt kom på plass. Rimelig glissent mellom greinene, men det ble heldigvis kjempetett etterhvert. Husker godt følelsen da jeg satt meg ut der med et glass vin, pledd og interiør-blad og bare tittet meg andektig rundt!! Det var mye ordning og planting på forsommeren, og bed og krukker ble etterhvert nydelige!

I år koset jeg meg virkelig med å plante blomster i krukker for første gang helt uten hjelp! Hadde til og med fingrene rett i jorda! ( hvem skulle trodd slikt??hehe...)
På et tidspunkt var det også en ordentlig rosa-rosa rosehage her, men blomstringen var fort ferdig...kanskje trærne er gamle??

Bassenget til lillegull ble brukt på finværsdager og var en stor suksess!
Mannen og svigerfar tok seg også på tak i løpet av sommeren og fikk hellelagt hjørnet hvor søppelkassene står, så nå er det både pent og praktisk i hverdagen. Resten av de gamle hellene brukte han til å lage en krok til oss i hjørnet av hagen. Solsengene er nykjøpte i år, og jeg gleder meg til det kommer gress og mose mellom hellene og de "setter" seg litt mer...I denne kroken kan det godt hende at jeg går bananas uteromsinteriørmessig sett til neste år...
Verandaen ble flittig brukt og levggen var et genistrek! Nå må den bare males da...

Lysthus-teltet vårt var også en stor suksess og jeg gleder meg allerede til å sette den opp igjen til neste år!!



1 kommentar:

  1. Nydelige blomster i krukker på trappen♥
    Koselig uteplass!

    Klem fra Jatte♥

    SvarSlett