torsdag 3. november 2011

Stua/ tidligvakt

I dag blir det fremvisning av stua...frøken zinzano har nettopp kommet hjem fra tidligvakt, etter hyggelig gårdsbesøk med de søte små. Syke, skjønne lille guttegull er hos farmor, og derfor har jeg faktisk en liten time nå på dagen med full alene-tid!!

-og da gjelder det å kramp-kose seg...
Dvs: te, vann, kjeks (kun 1!!), stearinlys, fyr i peisen, Sade på spilleren og bloggings for alle penga!!!

Må le litt av meg selv der jeg springer rundt i rakettfart og tenner lys og knipser bilder, mens teen trekker... Indian chai med to suketter og en skvett melk= mmmmm....

takket være en rolig dag hjemme med en syk liten gutt i går så var det faktisk ryddig og vakkert her i dag.

Når ungene kommer hjem om en liten time er det bare å pakke bort lysene på bordet og belage seg på omgjøring av sofaen til lastebil eller heisekran, og da må alt av puter snues på og leker og diverse lastes ombord... Mye ryddings, men jeg er glad for at jeg har sånne kreative og sprelske unger!!

Og nå er fisken lagt til tining på benken, og i dag blir det foliebakte grønnsaker og fisk med hvitløk og rømme til middag!!Herlighet altså...blir innimellom forbløffet over min egen evne til å leke sånn der god husmor!!

Jeg legger meg vel og merke som oftest sånn i ni-tiden nå for tida, så det er forsåvidt en enrgikrevende lek mens den står på...men heldigvis kjempemorsom!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar