søndag 30. august 2009

barneromsdiskusjoner....

Enn så lenge så er dette lille gullskatten vår sin lille krok her i stua. Vi driver og tenker og diskuterer hvordan vi skal ordne det til for guttungen på det rommet som skal bli hans, og så langt er det jammen ikke så lett å bli enige!!Rommet hans er ca 10 kvadratmeter stort, og her er det jo om å gjøre å få inn mange funksjoner, som feks soving og leking av ymse slag. Det at rommet er såpass lite gjør at vi må tenke lurt for å få det lekkert...hmm... sålangt har vi kjøpt en hylle-oppbevarings-sak fra IKEA hvor alt av stæsj vi har fått eller kjøpt står. Denne blir stående her, og så skal vi montere opp to hvite flytehyller på veggen over.Jeg lurer veldig på om ikke det kunne blitt lekkert med en litt brunere farge på veggene, som ville gjort at evt hvite møbler og hyller ble en fin kontrast. Jeg tror også at denne fargen ville ha skapt en rolig og "organisk" atmosfære etterhvert, med rett belysning vel og merke.. For tiden driver jeg og surfer på nettet og ser etter inspirasjon, og det finns utrolig mye fint og flott til barn der ute, - riktignok mer til inspirasjon enn til faktisk anskaffelse prisnivået tatt i betraktning!Disse fine trelekene kjøpte forresten Mannen til gullungen på marked for en stund siden. Flotte saker fra Tsjekkia eller noe sånt. Jeg ble veldig begeistret for dem, og må stadig vekk vise dem frem til uskyldige besøkende hehe...

Barnerommet er fremdeles helt på tankestadiet, men nå begynner det å nærme seg tiden for å fikse litt der inne og dette opptar mye plass i lille hoden min. Ordentlig artig og litt forvirrende og bittelitt frustrerende innimellom!!


Og her er den grusomme sannhet....sånn ser det ut i dag....-et ekte rote-lager på den siden hvor jeg ikke ryddet for blogge-fotografering!!!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar