torsdag 7. oktober 2010

Gullguttens soveplass

Guttegullet har fått seg ny soveplass! Nå ligger han på en 90-madrass på gulvet (enn så lenge..) sånn at vi voksne kan legge oss sammen med ham der når det er leggetid, eller hvis han trenger trøst på natta. Jeg passer på å skifte sengetøy ofte siden dene senga blir brukt av voksne også, og nå sist gang la jeg på "retro-sengetøy" som mr.man hadde da han var guttunge. Veldig koselig med sånn gjennbruk og sender herved en varm tanke til svigermor som forsyner oss med vakkert ivaretatte saker og ting fra syttitallet! Den lille hvite puta har fått trekk som yomama har tatt vare på fra min sin tid, tror jeg. Ikke vanskelig å være up-to-date i blogglandia når man har slike gode hjelpere! Tallerkenhyllen med bøker fant vi på Grans loppemarked for en liten hundrings! Hurra!

Bøkene i hylla blir bladd og lest i hver dag, og jeg bytter litt på utvalget innimellom. Akkurat nå er favorittbøkene til gullet "barbapapas ark" og "Tvillingene på bondegården",-også disse vakkert tatt vare på fra mannens barndom!
Rommet ble kanskje litt mer "bumsete" nå med den svære madrassen rett på gulvet, men det funker i alle fall som bare det. Guttungen sover godt, vi har kjempekoselige leggestunder med mye kos og ro, og det er godt for en sliten forelder å slenge seg nedpå litt om ettermiddagen samtidig som man leker med lilleprinsen. Bordet og de små stolene er veldig populært for tiden, og han går stort sett rett bort dit og setter seg og pusler med småsaker når han er på rommet sitt.

Det rett og slett ordentlig artig å planlegge og innrede ett barnerom som funker til flere funksjoner, og vi har lagt myye tanke bak dette rommet. Og nå har jeg allerede begynt så smått å tenke over hvordan i alle dager vi skal få til et fint opplegg for rom til lille prinsesse også...hmmm....`smiler`

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar