mandag 11. juli 2011

underveis i prosessen, -jentegull sitt rom

Nå har vi for alvor begynt prosessen med å tenke på hvordan det skal være på jenteskatt sitt rom. Kanskje går vi i gang denne uka, hvis ånden kommer over oss vel å merke... Det som er helt sikkert, er at veggene skal males to strøk med eggehvit og at det skal skiftes nye lister langs gulv og tak. Ingen liten oppgave,- men man må jo bare begynne et sted...

Nå er det besluttet at skapdørene skal males i lys rosa og så blir de dekorert med wallstickers av noe slag. Og nye lekre knotter så klart! Gulvet her inne er ganske kirsebærfarget, så det er en smule utfordrende å finne fine farger som matcher gulvet. Det blir nok en del lys rosa og lilla i diverse nyanser tror jeg. Og jeg har skumle planer om å saumfare Grønlands tekstilbutikker etter lekre saristoffer til å dekorere med når vi skal i barnedåp utpå høsten...gleeeder meg masse!

Over sovealkoven er det lagringsrom, eller åpent hvertfall, så her ser jeg veldig for meg å snurre vakre lyslenker og kunstige blomsterranker og slikt...mmm... og sommerfugler og feer dinglende under også!! På tankestadiet har jeg allerede gått fullstendig bananas i jenteklisjeer allerede...hihihi...vi får se hva det faktisk ender opp med til slutt etter forhandlinger med mr man og budsjettvurdering og slikt!


Og i kjelleren står et vakkert gammelt skatoll og venter på opppussing! Kanskje en tegne- skriveplass under stjernene? Og i første omgang tenker jeg å ta opp en deilig gammel lenestol som står i kjelleren og lage kosekveldslesehjørne her under vinduet. Dekke den med et lekkert stoff, noen fine puter og myggnetting over kanskje...hmmm...


Artig å dekorere rom gitt!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar