torsdag 16. februar 2012

Dream a little dream...

Mors lille kosekrok... Inne i biblioteket setter jeg meg til rette med pc eller bok når jeg innimellom blir lei av tv og har et lite pusterom.

Ute er det snø overalt, og akkurat nå har jeg nettopp et slikt lite pusterom, før det braker løs igjen med unger og snømåking og middagslaging og sammenbretting av klær og rydding og det ene med det andre!

Her i kroken er det vinterstemning nå, og jeg koser meg med februar og benytter tiden blant annet til å drømme om alle de flotte og artige planene jeg har for huset og hagen i årene fremover.

For eksempel har jeg tenkt at det skal komme nytt gjerde mot naboen til sommeren. Kanskje skal vi også plante hekk eller busker på gress-stripa, og da vil jeg ha tulipanløk og krokus der også. Åååå,- det skal jammen bli bra! Og jeg drømmer om å male huset svart, med hvite vinduskarmer. Og en gang vil jeg ha drivhus i hagen, (bak staudebedet)gjerne viktoriansk sådann. Og en lekehytte må vi jo ha! Og veranda med høyt gjerde ut mot veien og postkassene hadde virkelig vært noe! Jaja, det gjelder å drømme stort og kose seg med tanken nå i disse dager, hvor alt uansett kun er på drømmestadiet:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar