mandag 30. april 2012

mere vår!

Jepp jepp, ute høvelig snør det igjen, men pytt sann,- våren er i full anmars og nå har jeg faktisk fått på plass minidrivhusene og fått frø i jorda.- jippi!!!det spirer og gror så småningom i staudebedet og jeg har begynt å rydde littegrann, selv om det er litt med hjertet i halsen siden jeg er så amatør at jeg enda ikke er helt sikker på hva jeg egentlig driver med...
 Men samtidig hallo, - hvor vanskelig kan det vel egentlig være ja??
 Fjern dødt og vissent, gi jorda luft og ta vare på og vær forsiktig med alt grønt og spirende som ikke åpenlyst er feks skvalderkål eller løvetann, sant??
 Og nå er frøene hvertfall på plass i spireposisjon, selv om jeg nå bare må smøre meg med tålmodighet i månedsvis antageligvis... hmm...



 Ikke mye magi her enn så lenge, men i sommer kommer dette til å være et nydelig og koselig lite kryp-inn for de som føler for det...vegg i vegg med nordnorges mest traffikerte vei riktignok, men pytt sann igjen ...hmmm... ikke korsn man har det, men korsn man tar det, sant??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar