fredag 25. september 2009

Helgesysler- litt av hvert...

Du store min tid for en dag det har vært i dag egentlig...
Stikkord for dagen kan være at jeg: klarte å låse bilnøklene OG lille gullungen inne i bilen i dag... låsen på min Honda crv låster seg automatisk i samme sekund som jeg ubetenksomt lukker igjen døra mens jeg innser i sakte film at deeeerliiiiigernøøøøkleeeeeeneeeeiiiikkeluuukkigjeeeennnndøøøøra!!!!!! Panikken truet i samme sekund, så jeg stormet inn i gangen for å lete etter reservenøklene. Det viste seg at de var selvfølgelig ikke der de skulle være,- neida de var en times kjøretur unna, sammen med Mannen på hytte-båtbergingstur...Lang historie kort,- ringte politi og Falck og stefedre og mødre og menn og slikt og tilslutt kom det en mann og reddet oss! Lettelsen da bilen var åpnet og alt i orden igjen ( det hele varte nok ikke lenger enn et kvarter, men føltes som en uendelighet...)var så enorm at DA kom tårene noe så inderlig, og snørr og tårer fløt fritt i forsetet mens lille gullungen i baksetet hadde sovet seg vakkert og uskadd gjennom hele dramaet-takk gud for det! Sånn utpå ettermiddagen innså jeg at takket være formiddagens panikkleting etter reservenøklene, så det ikke ut i gangen...jeg hadde virkelig slengt og kastet rundt meg i fortvilelsen...
Derfor har jeg nå foretatt en nødtørftig ryddings og stæsjet litt med lys og slikt...-Noe skal man jo ha bilde av når man blogger, sant?!?

Morgendagens prosjekt får bli å rydde unna noen av de tusen hettejakkene, ulljakkene og regnklærne som henger på knaggene. Nå ser det hvertfall enn så lenge ikke så verst ut når man kommer inn døra!

I morgen blir det tur på Bertnes-dagan i høststormværet, kanskje finner jeg noe fint??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar