lørdag 13. februar 2010

hjemme alene...

Denne helgen er Mannen avgårde på overnattingstur med speidern, og mor og barn er hjemme alene...og guttegullet er febersyk med vondter i tenner og ører- stakkars lille gull. Men tiltross for dette kom vi oss ut en liten tur både i går og i dag, - godt å få luftet seg litt for både store og små, og lille tannfeen min var påkledd og pakket inn etter alle kunstens regler.
Jeg lider nemlig skrekkelig av "dentolvte-sjuka" som min kjære uttrykker det, og det vil si at når lønna tikker inn den 12. så blir jeg plutselig veldig inspirert og det må vaskes og ordnes og fornyes på alle fronter! Denne gangen var det leiligheten som fikk småsaker!( kroppen er uansett erklært katastrofeområde for tiden og får heller bare være i fred til det blir varmere i været og den begynner å se ut som folk igjen.)
Jeg kjøpte meg rosa, røde og oransje blomster, oransje stearinlys og noen duker og puter på salg på kid! O lykke!

Lenge siden jeg har gått jente-bananas på fargefronten her i heimen, så jeg koser meg veldig i stua nå! ( så får det heller være at det flyter litt i de andre rommene...hehe..sukk altså egentlig- det er utrolig hvordan rot formerer seg!)
Nå skal jeg gjøre en liten innsats for å lage et valentins-kort til min kjære, har nettopp snakket med herr speiderleder som rapporterer om frosne unger på uvant skitur i snøstorm og sludd og overnatting på harde sitteunderlag...knis...usporty av meg kanskje men...GUD-så takknemlig jeg er for at jeg er her og ikke der....;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar