onsdag 10. februar 2010

jeg gleder meg til våren!

Nå for tiden er det veldig kaldt og snøete ute, og innimellom når jeg tar pause fra å leve i nået og ta vare på øyeblikket og sånn, så koser jeg meg med å drømme om våren og sommeren og hagen og blomster og lysthuset! Har drevet og leflet med tanken på å kjøpe ordentlig drivhus i det siste, men har kommet fram til at jeg kanskje skal prøve meg med minidrivhus først, sånn at jeg kan finne ut av hvor behovet ligger og hva jeg kan tenke meg i lengden. Derfor blir det i år lagt opp til frøspiring og arbeid på verandaen. (Kanskje der grillen sto på bildet? eller flytte møblene litt fram og ha drivhushyllene inntil leveggen?)hmm...og så gleder jeg meg veldig til lysthuset kommer opp igjen også! Og hvilken stil skal det være der i år mon tro?? hvitt og romantisk blonde som i fjor, eller kanskje rødt, oransje og rosa marokkansk-aktig stil??hmm...og hvilke møbler??
Lysthuset satte vi opp helt i begynnelsen av mai, og følelsen av å sitte der på en kald vårdag, med pledd, ullgenser, vin(ikke i år da...)og interiør-blad er helt toppen av lykke! Utover våren og forsommeren spirer og gror det i hagen vår, takket være hage-damene som bodde her før, som har satt ned hundrevis av løk i bedene. Løkene har fått en ganske hardhendt behandling av meg og min kjære i fjor, så det skal bli intressant å se om de kommer opp i år også. (håper virkelig det!)
I år kan jeg kanskje ha egenproduserte blomster i krukker og bed?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar