tirsdag 2. mars 2010

Tadaaa!

Der var de endelig ferdige!- Mitt livs første selv-sydde gardiner! Stoffet er kjøpt på Ikea, og er en litt tykk, retroinspirert metervare for en billig penge. Jeg knakk noen nåler før jeg skjønte tegninga! Mange forsøk på å dra seg selv opp av sofan på kveldstid ble det også- og det tok en uke før de ble ferdige, men nå er de altså strøket og hengt opp og vi er glade og fornøyde alle tre. En liten stund var jeg deppa fordi jeg tenkte at det kom til å bli helt øglybøgly med de gardinene til det lysegrønne teppet, men nå har jeg ombestemt meg, -det ble riktig fint faktisk! Og per i dag er det dermed barnerom i brunt, grønt, hvitt og svart. (men dette kan selvfølgelig fort forandres når pute-pledd-duk-crazy-baluba blir inspirert igjen...)
Mr man ble faktisk så fornøyd at han fikk ut fingeren og hengte opp krok og kjetting til meg slik at eventyrkosekroken ble ferdig den også! Det vil si, vi mangler en kul tallerkenhylle til bøker enda, men det kommer snart, enten Josseprodusert eller fått hos en dame...

Litt vanskelig å ta stemningsbilder i morgenlyset i dag, men det er ellers et godt rom i forhold til lyset. Sola skinner inn av vinduet hele dagen, og selv med de brune veggene oppleves rommet som lyst og trivelig heldigvis. Gullgutteplutten trives godt der inne og går stadig vekk inn dit på egenhånd og leker litt. Og når mamman og pappan blir med inn og leker og tuller litt er det stor lykke! Sover om natta i egen seng gjør han også! (fine, gode gullungen min...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar