fredag 24. september 2010

Kjolesalongen...

Jeg har forsøkt meg på å sy kjole til lillesnuppa mi. Noen gamle bomullstoff som egentlig var ment å skulle bli del av vimpelrekke på guttegullets rom ble tatt i bruk for anledningen, og pyntet med gullbånd og blonder. Det ferdige resultatet ser du her! Nå skal det sies...- dette skulle egentlig bli en kjole, men det viste seg å bli en tunika, da jeg tok den på og kjolen sluttet rett nedenfor magen...-det får vel være måte på miniskjørt liksom! Jaja, bedre lykke neste gang-nå har jeg jo en slags følelse i fingrene på hvor mye stoff jeg trenger.Jeg må uansett le litt av meg selv,- jeg er nemlig slik at det er morsomt å drive på med slike ting mens jeg er inne i den mest produktive fasen av prosjektet, men når det kommer til finishen og avslutningen med små detaljer så er jeg rimelig elendig... så på baksiden av kjolen ble det regelrett sydd på midlertidige, provisoriske bånd for å knyte igjen, istedet for lekre knapper eller noe i den duren...hmm...egentlig skulle armhuler og halslinning vært kantet med lekkert brunt kantbånd også. Når jeg bare får ånden over meg igjen så kanskje....(er det egentlig veldig sannsynlig...hmm...hehe) Uansett så ble lillesnuppa nyyyydelig på forsiden, tycker nu jag! Og mor selvfølgelig i matchende brun kjole under gårdagens venninnebesøk og galleritur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar