søndag 13. juni 2010

Hagen 1

I dag har jeg lyst til å blogge litt fra hagen. Dagens bilder er fra innerste del av hagen, hvor vi stort sett befinner oss når vi er ute. -Hvertfall jeg og lillegull! Jeg har så langt i år kost meg med å ommøblere litt på hvor tingene står, så får vi se utpå sommeren hva som funker eller ikke. Mr.man har lagt heller rundt den nyinnkjøpte sandkassa, og her har vi allerede tilbragt mye fin tid sammen alle tre. Enda har jeg tusen tanker og mange ting som skal gjøres, men det var godt å få ferdig akkurat denne helle-leggingen siden det var en umulig jobb for meg, i min nåværende tilstand. (nå skal det sies at det var i perioder fare for liv og helse hos både kvinner, menn og barn under selve helle-seansen, og at mannen fremdeles , en uke etterpå, har gangsperre i armen...)
Slik ser lysthuset ut for øyeblikket...Den svære klabbedeisen av en grill jeg en gang hønsehodet gikk med på å anskaffe, står og ser stygg og regntrekkaktig ut der nede enn så lenge, men skal snart få komme opp på hverandaen. (hvor den i det minste er svært praktisk å ha, tiltross for at den tar opp myyye verdifull verandaplass.)-den er veldig fin når den ikke har det der trekket på da heldigvis...

Stolene som snart går i oppløsning skal få skinne en ekstra sesong, og nå må vi bare få sådd no gress i fugene mellom hellene snart...I denne kroken inntil uteboden kommer det også snart to lekre plantebord og en hylle som skal fylles med all slags deilige urter og blomster og pønt og sånn...håhåh!
Og minidrivhusene er et spennende prosjekt! Jeg veksler mellom å synes at spiringen går treigt til å få fryktelig dårlig tid når de endelig er på utplantningsstadiet, for da viser det seg at jeg egentlig ikke har tenkt grundig gjennom hva som skal stå hvor, og aller helst ha lukt og gjødslet på lekkert vis klart den plassen det skal plantes...-neeeeida, her gror skavalderkålen fritt, mens jeg tenker og tenker på at snart, snart skal jeg vel luke litt! (mellom bekkenløsning, jobb, barn, mann, familie, venner ogsåvidere...)Gud, som jeg gleder meg til jobben er over og sommerferien begynner!!(bare noen dager igjen nå!!
Jeg lengter etter at dagene skal bli nære og kjære og oversiktlige igjen, med barn og latter og kreativitet i passelige doser dagen lang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar