mandag 14. juni 2010

Valgets kval og luking og sånn...

Jeg har opptil flere bed i hagen som jeg drømmer om å fylle med bugnende blomsterflor utover sommeren. I år hev jeg meg inn på eksperimentering med drivhus og selvsåing av frø. Nå har vi priklet og vannet og ordnet for alle penga i to måneder, men enda er det ikke antydning til blomster på noen av vekstene...hmm...æsj asså at det absolutt må være så inderlig kaldt hele tiden! Nå skal det nevnes at på Plantasjen koster det for tiden 20 kr per lille potte med en løvemunn i,- jeg har priklet og ordnet sammen med yomama og nå er det to-tre fulle drivhuskar fulle med løvemunn...hvis de faktisk blir til ordentlige blomster før hele sommerskøyen er avsegstyrt så har vi jo blomster for no sinnsykt med peng faktisk!! -Egentlig er dette det gode argumentet mitt til mr.man, men kjenner at jeg blir også revet med og"spare-blussende"ved tanken!!

Dette bedet er under lukings nå for tiden, og snart skal jeg plante saker og ting. Kanskje en kombo av små hjemmelaga-spirer og noe ferdigkjøpt og tidligblomstrende?? hmmm...valgets kval i luksuslivet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar