søndag 6. desember 2009

Lulelule...

denne uka har min kjære vært masse borte hjemmefra, så da blir det minimalt med blogging på mor...Men jeg prøver nå å bedrive jevnlige forberedende juleaktiviteter allikevel. Bakings og godterier og julegodt av ymse slag står på programmet for denne uka, og jeg har faktisk bakt pepperkaker, gjort et forsøk på kransekakestenger og laget marsipankuler med sjokolade.
Julekakeboksen fant jeg på Nille. Boksen var kjempefin synes jeg, bare så synd at halvparten av bokseinnholdet ble kullsvidde på ene siden, og andre halvparten tørre og harde...hmmm...litt sånn "jegviljegvilmenfårdetikketil!" over kransekakestangprosjektet.
Jaja, bedre lykke neste gang,- litt klokere har jeg jo faktisk blitt og neste forsøk blir med lavere temperatur, steke på rist, ikke plate og større stenger. Som dere ser så driver jeg og min venninde Grete og vokser litt fra hverandre, vi skal ha et siste møte før jul nå førstkommende onsdag, og etter det så må vi nok ha en liten pause, tenker jeg...( har en snikende følelse av at jeg nok må skuffe henne litt på førstkommende møte nemlig, kransekake og marsipankulelagende (les:spisende) som jeg er for tiden...
Planen er å gå på streng gulrot-aktig slankings på mandag-tirsdag-onsdag, for å bedrive en slags skademinimering om ikke annet!
Har også bytta ut bolle med stein og lyslenke, med potte med granbar, lenke og sølvkuler. Nille er en artig butikk innimellom og der fant jeg også disse fine telysestakene i sånn derre fattigmann-stil for en beskjeden, liten penge.

Og tadaaa! Nå har jeg begynt så smått å dekorere og ordne fine julepakker! Mulig at det egentlig er bare jeg selv som synes at pakkene er fine, men så har jeg da også stor glede av dem så lenge de er her i huset fram mot jul( og det er faktisk viktig det og!)

Ellers har mr man vært på ikea og shoppet og kom hjem med mange store kasser til oppbevaring av diverse diverse på kontoret. veldig praktisk og oversiktlig, så lenge systematikeren i heimen får organisere dem hvertfall...frøken "ut av syne-ut av sinn" lover å holde seg unna mens organisering pågår!


Og lillegull har fått seg ikea-barnestol enn så lenge.
den er på ingen måte like kul som den gamle stolen min, men mye tryggere og grei når mor vil unngå små klisjehender og dreging i fine advents og juleduker...sukk..jaja- nå driver også jeg og kryper til småbarnsmor-interiørkompromiss-korset!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar