tirsdag 1. desember 2009

1.desember...

Nå er adventen i gang og jeg storkoser meg! julemusikk, juleforberedelser og kos ALL THE TIME! Ikke det at jeg vanligvis har drevet og julestresset altså, men det er jammen deilig å være hjemmeværende i denne tiden. Lille gullungen er morsom og god å tilbringe dagene sammen med! Denne uka skal min elskede være mer borte enn hjemme, så jeg har planlagt å være mye på gårdene...Og selv om det er trist at han er så mye borte denne uka, så betyr det også fri tilgang til pcen og muligheten til å spille masse julemusikk som egentlig bare jeg liker...og se på jentefilm og serier og sånn også...aldri så galt osv! he he...
Hmm...-er ikke disse figurene fabelaktige??

Jeg elsker dem...-de ble kjøpt under en førjulstur på Artic lys-støperi på Røkland for noen år siden, og blir tatt frem hver jul. (Og av og til ellers også hvis jeg skal være ærlig!!)


Nå sitter jeg i sofaen og bare koser meg stille og rolig...barnet sover søtt, det er en time til Greys på tv og i ovnen tørker jeg appelsinskiver som jeg skal bruke til å dekorere julegaver med i år!
Har jeg ikke blitt en deilig dolle-dille-dame med årene???knis...Vurderte en stund om jeg skulle bake pepperkaker eller noe annet julegodt i kveld, men valgte til slutt å droppe det enn så lenge, i og med at jeg vet av erfaring at det meste av baksten blir konsumert av undertegnede rimelig med en gang...Måtehold og selvbegrensningens edle kunst er ikke akkurat mine sterkeste sider nemlig...
Sååå...kjære Grete Roede,
jeg lover å holde meg unna smøret og sukkeret denne kvelden også, men snart, SNART blir det bakings og rund og rødkinnet mor og barn med forkle og tørkle og smakings med kaker og melk til kvelds! Sukk hjerte... så utrolig utrolig heldig og priviligert jeg er!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar