mandag 30. november 2009

Adventskoooos!

Nå er det ordentlig advent i det bankgatiske hjem!! julekalenderen er ferdig pakket og montert og ble hengt på veggen inne på soverommet. I gangen har trollhasselgreina som vi har tatt vare på fra i fjor fått kommet opp igjen og jeg har hengt opp noen få utvalge julefigurer. Kompliserte saker å få tatt gode bilder av disse, så jeg kommer sterkere tilbake med en liten julefigur-reportasje i et annet innlegg tenker jeg!
Hvite svibler i glass-skål har fått selskap av en liten havfrue, mose og kongler. mmm....

Litt glamuuuur og glitter må der også til!
En lysslynge i en skål med fine steiner som jeg bar med meg ned fra Rønvikfjellet en gang i høst!

Blir spennede å åpne kalendergavene...ligger og titter så smått bort på dem nå og gleder meg til å åpne den første i morgen!
På kjøkkenet er det bittelitt adventstemning også, men det er julesnøen utenfor som virkelig står for stemningen!
Vi kjøpte oss en ny, hvit advents-stjerne i år, var lei av den utgamle, halvskitne messingstjerna...Denne ble veldig fin i vinduet og lyser så fint for opp-pussingsgutta i nabohuset!

Alt klart for adventskosen!
Så tenner vi det første lys, vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv og oss som er til stede!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar