mandag 23. november 2009

Søndagstur

På søndag var vi på en fin tur, jeg og mannen og lillegull.



Vi la turen til Soløyvannet. Planen var å gå en liten tur langs lysløypa og så avslutte inne på svigerfamiliens hytte like ved. Te og brus og banan var medbrakt i sekken!
Vi kom oss dog såpass sent avgårde, og tok oss i tillegg tid til å kikke litt innom åpen dag på flymuseet, så innen vi var kommet oss i skogen hadde det så smått begynt å skumres.
ergo gikkvi turen og skippet te-seansen på hytta.
Men kanskje tar vi det igjen med en overnattingstur ut i uka?
var uansett deilig å være ute i skogen, men såpass kaldt og rått at det var godt å guffe opp varmen i bilen da vi var ferdige!!

Det var trolsk, kald novemberstemning ute og jeg koooste meg!













Etter et lite stykke tok vi av fra veien og gikk oppover lia, fulgte noen små stier vi så. Plutselig sto vi ved denne hytta, som vi hadde hørt beretninger om fra før, fra svigerforeldrenes mange skogsturer i nærmrådet. En ordentlig vakker tømmerhytte som desverre bare står og forfaller, treverket i verandaen var morkent og hytta lengtet etter en overhaling...Utenfor lå det slengt noen trekasser og tomme malingsspann, så da forbarmet vi oss over kassene, før de råtnet helt bort. Vi elsker jo slike gamle saker, og forhåpentligvis er det ingen som savner dem, pluss at vi kan bruke dem til noe lekkert etterhvert.

Jeg ser veldig for meg å fylle dem med vin eller kokebøker eller noe sånt og ha de på en hylle eller benk i ett litt større kjøkken en gang!
Veien opp mot skihytta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar