torsdag 5. november 2009

Ny lekekrok til gullungen

Jajamennsann...her i gården går dagene fort og det er mye som skjer rundt omkring! Jeg sliter innimellom litt med hva i all verden jeg skal finne på å blogge om, - det er nemlig slettes ikke hver dag jeg driver med sånne derre flinkis-kreative greier...faktisk....hehe...Dessuten er det et salig rot på kontoret, det framtidige barnerommet og i gangen, så det blir stort sett stua eller kjøkkenet hvor jeg oppholder meg mest som blir " bloggifisert". Men snart skal jeg ta meg en runde med kritisk blikk, ryddehumør og kamera, så da blir det innblikk i alle rom i leiligheten etterhvert. Men nå har jeg i hvertfall laget ny lekekrok til lillegullet vårt. Det er litt gulvkaldt her og guttungen har vært litt forkjølet, så da kopierte jeg patentet til gullungens mormor og bestefar og tok ut sprinkelsenga hans og lagde den til lekegrind! Nå sover han i reisesenga si, inne på soverommet vårt...eller for å være heeeelt ærlig så sover han vel mesteparten av tiden oppi dobbelsenga vår egentlig.... i kveld har jeg dessuten teipet med blank teip rundt kanten, da arvingen raskt og brutalt tok fatt på oppgaven med å gnage av malingen langs kantene...


Han trives godt oppi der og finner roen, pluss at han øver seg på å reise seg og å flytte føttene og balansere. Dessuten er det gull verdt å ha et sted hvor man kan snu ryggen til og samtidig vite at han ikke skader seg på noe, nå som han kommer seg rundt i leiligheten for egen maskin. Ledninger, stikk-kontakter og hybelkaniner er for tiden gullungens yndlingsspise...hmmm...han får nok mat altså!!!
Ellers så prøver jeg meg jo med den sunne linje, og kveldskosen nå for tiden er som regel te, vann og gulerøtter! (belive it or not...) da er det godt at te-koppen er lekker! Denne kjøpte jeg på Meløy-dagene i sommer og den er en av to kopper som er i bruk praktisk talt daglig!

Dette er jo forbausende godt egentlig, tiltross for sunnhetsfaktoren, mener jeg...( men jeg saaaavner sjoklade og godterier og gleder meg til jul og en ukes slankepause!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar