lørdag 21. november 2009

Adventskrans

Jeg var jo på plantasjen her om dagen og kjøpte julekransestæsj, og i går var dagen kommet da inspirasjonen gjorde seg gjeldende...Mannen hadde vært veldig flink før på dagen,- tørket støv av alle bøkene og satt dem vakkert og alfabetisk organisert tilbake igjen i den nyvaskede hylla. Julevasken er med andre ord godt i gang, så da er det lov å begynne å ordne med adventstæsj og slikt, ressonerte jeg meg frem til!
Fiskesnøre var funnet fram fra kjelleren, så da ble granbaret surret rundt pilkransen. Litt plunder, men helt overkommelig! Å sitte slik og småpusle med noe kreativt på kvelden er ren balsam for meg, og jeg kobler av og puster ut, nå som å-herregud-snart -tilbake-på-jobb-panikken driver og melder seg...
Ble riktig bra det, og så var det bare PØNTEN igjen!!!hirrhirrglitteeeeeer!!!!!! Jeg dekorerte med fire av de fine jule/eventyr/fantasifigurene mine, kongler, prismer, krystaller og tørkede roser. festet tingene med fiskesnøre og litt ståltråd her og der.
Jeg ble veldig fornøyd med den, og enn så lenge henger den i stua, har bare byttet plass med det røde bildet mitt i sofakroken. Gullungen har nistirret på den med lengselsfullt blikk i hele dag!
Mulig at den ble litt liten for å henge alene på den veggen der, men samtidig kan det være et poeng å ha noen litt enkle og duse flater å hvile øynene på når adventen og etter hvert julelulelulecrazylovely setter inn for fullt! Eller kanskje lager jeg en til og litt større krans med mer julete farger etterhvert og så flytter denne ut på den indre ytterdøren...hmm..to be continued med andre ord!!;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar