onsdag 18. november 2009

Julekjole

Jeg har nå trålet butikkene på jakt etter en helt enkel svart julekjole i fløyel, men dette er ikke bare enkelt å finne, hvertfall ikke i en størrelse som passer mitt enn så lenge noe runde legeme ( i lett mummimammafasong, jeg og emmeline liksom...) Tilslutt kom jeg fram til at det var artigere å lage en selv! Tok utgangspunkt i en tjue år gammel lang kjole i svart nervøs fløyel som jeg har arvet etter en venninnes søster en gang i tiden. Den var allerede klippt opp og røsket litt i , så det var på tide å gjøre noe med den. Så nå har jeg fått lekker og ultrabehagelig svart fløyelskjole på et knips! Litt på kanten kanskje...jeg er altså litt av ett syn når jeg innimellom får en sy-raptus over meg...I og med at jeg ikke har en prøve-byste for tillpassning av klærne, så sitter jeg i underspretten og syr, sånn at det er enkelt å prøve av og på og av og på etterhvert...Stoff og tøy og tråd og nåler all over the place og madammen halvnaken...passer riktignok på å være alene som regel der jeg synger og danser og SYR rundt omkring i leiligheten i undertøyet (hmm...how very madonna of me egentlig...knis...)

Ble kjempefornøyd med kjolen, og knytter et svart silkebånd under bysten og lager en sløyfe litt på siden eller bak. Med det rette tilbehøret og fine strømper og sko er jeg klar for desembers diverse festligheter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar