lørdag 12. desember 2009

Øvings til Lucia...

I morgen er det lucia-dagen og vi har mange koselige planer for dagen. Vi innleder med lucia-konsert i domkirka klokka sju(!) og så har vi invitert til lucia-lunsj utpå dagen. Vi blir åtte til bords med stort og smått og jeg gleder meg masse! I og med at noen av mine trofaste lesere også er blant de inviterte, venter jeg med å legge ut bilder av det ferdige bordet til i morgen, sånn at det skal bli en overraskelse hvor fint det ble... Siden det er min side av familien som kommer, har jeg tillatt meg selv å gå helt dekorbananas!! Jeg vet at det ikke er helt fint å kjøpe småsaker til seg selv sånn rett før jul, men følte at jeg bare måtte ha noen fine vaser og lysestaker i sølv-aktig materiale til bordet...pyttsann!! Har også lyst til å lage lekre, fine retter til den vidunderlige familien min, så i dag har jeg eksperimentert og lekt litt og laget pai for første gang. Det ble ordentlig godt, og vi spiste den til lunsj og middag i dag.
I skrivende stund er det lørdags kveld, mannen er på julebord med jobben, lillegull sover og advents-fest-bordet er vakkert pyntet, og nå tar jeg meg et deilig lite glass vin før jeg går i gang med å lage klar en vegetarisk pai til i morgen. Tenker at det er greit med alt som er unnagjort. Har uansett tenkt til å steke brownie-kake til desserten i morgen og steke foccacia-brød i morgen, så da slenger jeg den ferdige( og forhåpentligvis deilige) paien inn til varmings i allerede varm ovn når folket kommer.

Så nå skal jeg lage mat, høre på musikk og planlegge Lucia-tog(kanskje...) før jeg tar en tidlig kveld! Gleder meg masse til i morgen, selv om vi må opp skrekkelig tidlig. Lillegull skal bli passet av mormor og bestefar mens vi er på konsert, så vi må opp klokken seks i morgen tidlig!
Gleeeder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar