mandag 26. oktober 2009

Veldiglengeførjulstøyseting...

I dag har jeg hatt meg en deilig liten stund på kjøkkenet med kveldsmat, te, bok, søt musikk fra radioen og juleblad. Stille og rolig i heimen på kveldstid når barnet sover og mannen er på kveldsvakt. Jeg krøp etterhvert opp i sofaen med flere juleblader, men denne ble inspirasjonsgrunnlaghet for i kveld. Den er nemlig fyllt med ideer hvor det meste av pønten er i utradisjonelle farger som feks rosa, grønn, lilla og turkis...Ikke helt min smak i selve jula, men superfestlig og vakkert som konsept.
Jeg har nå begynt å glede meg ordentlig til jula....Den viktigste årsaken til at jeg er så ivrig, er at jula representerer eventyr og magi for meg. Sånn til vanlig så er jeg faktisk etterhvert relativt nøktern og ordentlig blitt, men i jula går jeg ihvertfall i tanken bananas og alt som skinner, funkler og blinker lokker!

I den ene skuffa i bokreolen vår ligger mitt lager av fantastiske julefigurer, prismer, krystaller, speil og glitter. Det finnes overhodet ingen plass inne i denne leiligheten hvor slikt stæsj bare naturlig har sin plass, men allikevel tvinger den stilen seg fram av og til!
Ergo har jeg i kveld tatt et serveringsfat fra Rosendahl og pyntet det med telysetaker, to av yndlingsfigurene og fine småjulekuler i nettopp sånne festlige før-nevnte farger!
Så utrolig vakkert skinn i det! Det står på sofabordet og jeg blir helt salig og drømmer meg langt avgårde inn i Narnia og eventyrland.

Nå har jeg dessuten lest juleblader i massevis og er kjempegira på sånn derre "lag søte kaker og konfekt til venninnene dine og putt dem i syltetøyglass med bånd og blonde"-kjøret...hehe...you know what I mean...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar