onsdag 21. oktober 2009

Vinter-veranda

Hagemøblene våre er nå kommet inn i uthuset for trygg og tørr overvintring, og det var veeeeldig tomt og trist på verandaen...Nå er det meldt kaldt og klart vær en tid fremover, og jeg fikk veldig inspirasjon i dag til å lage et lite tablå som kunne være noe vakkert for meg å se ut på fra sofakroken. Ergo, - jeg og lille gullungen trosset hans milde forkjølelse, pakket oss inn i varme pledd og klær og gikk en tur i skogen for å finne mose og diverse kule "skogs-effekter"! Arbeidshansker og poser medbragt...
Etter skogstur og mosesanking tok vi en bitteliten svingom innom Plantasjen...Det var veldig artig og ganske vondt i pengeboka, for det viser seg nemlig det at selv om ting er på halv pris og redusert og sånn, så var det det der med at "mange bekker små" osv...hehe.. Til min bedre halvdel har jeg lagt trykk på HALV PRIS-delen når jeg har fortalt om dagen i dag...knis!
Har fått ryddet litt i hagen nå, kastet noe av de døde plantene, tømt ut råttent vann og slikt, så nå begynner det å bli vinterklart. Enda gjenstår det en tre-fire potter, men blomstene står enda så fint i dem, oppå det avblomstrede blomsterbedet, så jeg kvier meg litt for å ta kverken på dem... Og ja, jeg skjønner at det er risiko-sport jeg driver med i frost-herjede nord-norge nå...
Lyset forsvant kjempefort nå i ettermiddag, så dette er mest en foreløbig dekorasjon. Får revurdere hvordan det skal være i dagslyset, og høre med mannen og slikt...
Ble ganske eventyr-tøysete-hekseaktig i kroken nå, og det er jo artig da??
Hmm...kanskje skal bordet bort og bare ha krukker med gøy der...eller vedhoggestubben? Eller masse store steiner?? hmmm....en lykt til?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar