torsdag 1. oktober 2009

Yndlingser!

I går så jeg et bloggeinnlegg på "heksa og katten" om hennes "obsessions". dette inspirerte meg til å tenke gjennom hva mine yndlingser er. Dette er noe som er spesielt viktig å tenke på i disse dager, hvor jeg og min kjære går i dybden på hvordan vi ønsker at livet skal være og hva som er viktig for oss( vi driver nemlig og vurderer å kjøpe et dyrt, gammelt hus og pusse det opp...)

Den første, eldste og viktigste yndlingsen er SKJERF! Jo flere jo bedre, og helst med fine farger og litt glitter i!
Her ligger det et tjuetalls skjerf som har blitt samlet opp gjennom årene, mye kjøpt i Paris på gatemarkeder og slikt, og dette er bare pynte-skjerfa mine...Vinterskjerf har jeg ikke pakket opp fra kjelleren enda! Skjerf får jeg rett og slett aldri nok av og jeg gleder meg stort over de vakre fargene! Yndlingsantrekket og gjenngangeren i mitt liv er derfor svarte klær( helst skjørt eller kjole) og et vakkert skjerf til pønt! Vurderte også å ta med smykkene mine på denne lista, men skal heller lage et eget innlegg om dette senere! Her venter det nemlig også noen godbiter!

Yndlings nummer to er DUKER! helst ensfargede i det siste, og løpere, brikker og duker har jeg etterhvert også MYE av...

Da jeg var singel og bodde i Oslo gikk jeg ofte helt bananas med glitter og mønster på dukene, men nå prøver jeg å moderere meg litt, slik at ikke nybakt familiefar skal bli alltfor lei seg fordi hans fordums ungkarsdager med grått, svart, skinn og stram stil-dager definitivt er over for dette livet...

Yndlings nummer tre er PUTER!
her har jeg stilt opp de som for øyeblikket befinner seg i stuen, og det er elleve i tallet! Nede i kjelleren ligger det sikkert tjue puter til og i skapet med dukene ligger det diverse putetrekk! Her kjører jeg samme moderasjonsprinsippet som med dukene for tiden, og glitterputene ligger trofast og venter på bedre tider og budoir-tendenser hos matmor!

Min kjære var i begynnelsen absolutt allergisk mot glitter og gull og sølv og paljetter og sånt, men etter Indiska-besøk i sommerferien har han muligens begynt å innse at det slaget kan være tapt...hehe..

Den fjerde yndlingsen er STEARINLYS! I love it! Alfa omega størsteparten av året her i nord-norge...telysestaker er heller ikke å forakte... Min kjære er av den sorten som elsker å ordne i skuffer og skap, fargesortere og alfabetisere, så i stearinlys-skuffene hersker det nå total orden... På dette feltet er vi en god kombo, jeg og Mannen! ( hehe...begge kjøper- jeg roter og han rydder!) Neida...!(eller???)hmm...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar