fredag 30. oktober 2009

Glitter og stas!

"Han trodde han skulle oppnå noe ved å overøse meg med smykker,
og det gjorde han", sitat Mae West.

He he...nemlig...

I dag mens guttegullet har sovet formiddagsluren sin tok jeg fram gamle bokser med smykker og øredobber, for å se om det var noe som kunne plukkes frem fra glemselen og brukes nå. I samme slengen ble alt av øredobber og smykker sortert etter farge og sett over...mye av gammelt og ødelagt hennes og mjauritz-juggel ble regelrett kastet. Men åååå....se så mye smykkesaker jeg har!

mesteparten av dette er ting jeg fikk i tenårene, eller ting som er for umoderne eller juglete til at jeg bruker det nå for tiden. Men jeg nekter å kvitte meg med dette og tenker i mitt stille sinn at her ligger det mange skatter hvisomattedersomatte man skulle få en liten jentefrøken etterhvert...

Mmmmm....artig å mimre tilbake til ungdommen! (hilsen gamlemor???)

I boksene ligger det en salig blanding av sølv og gull og plast og perler og juggel...


Mesteparten av gamlegreiene ble bare kikket på, dokumentert og lagt tilbake, men nå var turen kommet til sortering av smykker...ta daaa...
Og slik ble det....
Først GULL-GYLLEN-MESSING

Så SØLV-BLANK-HVIT

Så RØD-ROSASå gave-fra-mannen-smykkene

Og så lange, litt av hvert...


Sånn tilslutt måtte jeg bare leke-dolle litt...
-med de fargede smykkene mine

Slik ble det ferdige, fargesorterte resultatet!!
Opphenget er en gammel kleshenger og oppheng fra Ikea. Veggene på badet er flislagte så det er ikke gitt at det er bare-bare å henge opp nye kroker nemlig. Ergo tager man hva man haver, sant??

Veldig praktisk å ha smykkene rett ved siden av der hvor jeg sminker meg og ordner håret og sånn, pluss at det ser jo ganske dolle-lekkert ut synes jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar